برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي تنشهاي تماسي بين چرخ و ريل با استفاده از نرم افزار FEM

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سليمي ياسر,سراجيان محمدرضا
 
 
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1385دوره 8
 
 
چکیده: 

براي توسعه صنعت ريلي در هر زمان و مكاني نياز به بحث و بررسي پيرامون اندركنش چرخ و ريل احساس ميشود چرا كه پايه و اساس پيشرفت و بهينه سازي اين صنعت مطالعه علمي اين مبحث است. در مقاله حاضر پارامتر تنش تماسي به عنوان يكي از مهمترين پارامترهاي اندركنش بين چرخ و ريل مورد بررسي قرار گرفتند. در اين مقاله اعداد دقيق تنشهاي تماسي بدست نمي آيند چرا كه در تنشهاي تماسي غير از شكل و جنس چرخ و ريل مباحث پيچيده پلاستيسيته، هيدرواستاتيك، سختي سطحي و ... نيز دخيل هستند.
از نرم افزارهاي FEM براي مدلسازي تماسي چرخ و ريل استفاده شده كه حالتهاي مختلف تماس (به صورت نو و ساييده شده) را مورد تحليل قرار ميدهد. در ابتداي اين تحقيق بحثي در رابطه با تئوري تماس آورده شده و جايگاه تنشهاي تماسي و سطحي در آن مشخص ميشود. در ادامه بحث مدلسازي و تحليل توسط نرم افزار FEM گنجانده شده و در پايان با بدست آوردن نتايج و جدول بندي آنها، مقايسه اي بين حالتهاي مختلف تماسي صورت گرفته و در رابطه با آنها بحث شده است.

 
کلید واژه: اندركنش چرخ و ريل، تئوري تماس، تنشهاي تماسي، مدلسازي، نرم افزار FEM، حالتهاي تماس
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 86   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی