مشخصات مقاله

عنوان: 

هماهنگ سازي عملكرد سيستم ترمز واگن هاي روسي و كنوري در راه آهن ايران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نصر اصغر*,ايزدي عباس,نيازي علي
 
 *محور تحقيقاتي لكوموتيو و واگن، دانشكده مهندسي راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ايران
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1385دوره 8
 
 
چکیده: 

تنوع واگنهاي باري و مسافري كه داراي سيستم هاي ترمز متفاوت ميباشند تشكيل قطار هايي شامل تركيبي از واگنهاي مختلف را در راه آهن ايران اجتناب ناپذير نموده است. در اين حالت، عدم هماهنگي در پروسه هاي ترمز گيري و ازادسازي واگنها موجب بروز مشكلات بسيار اساسي در ديناميك حركت قطار ها ميشود. اين ميتواند براحتي اندركنش نامناسب واگنها، نرخ خرابي بالاي وسائط نقليه و كاهش راحتي سير و حركت قطارها را بدنبال داشته باشد. بعلاوه، ناهماهنگي و يا سيستم ترمز ناكارامد يكي از دلايل عمده و اساسي افزايش نرخ خرابي زير سازي و روسازي خطوط، تغيير پروفيل عرضي ريلها و نيز بروز پديده هاي مخربي چون موجي شدن ريلها و ... بحساب ميايد. در اين مقاله مشکل عدم هماهنگي سيستم ترمز روسي با سيستم ترمز کنوري مورد توجه قرار داده شده و به راهكارهاي موثر براي رفع ان اشاره شده است. در اين تحقيق ابتدا اجزا اصلي و عملكرد هر دو سيستم ترمز روسي و كنوري در مقايسه با يكديگر مورد مطالعه قرار گرفت و بدنبال ان تغييراتي بر روي سوپاپ روسي اعمال و سپس برنامه نرم افزاري مناسبي جهت انجام محاسبات ترمزي تدوين و بکار گرفته شد. نتايج محاسبات اوليه بر عملكرد هماهنگ مراحل ترمز گيري و ازاد سازي سيستم ترمز روسي اصلاح شده با عملكردهاي متناظر در سيستم کنوري دلالت دارد. پس از انجام فاز تحقيقاتي فوق الذكر، سيستم ترمز اصلاح شده بر روي يك واگن روسي نصب و مورد تست و آزمايش قرار داده شد. هدف از اين مقاله ارايه اقدامات اوليه انجام شده و نتايج حاصله در اين مرحله ميباشد.  

 
کلید واژه: ترمز پنيوماتيك، هماهنگ سازي ترمز، ترمز روسي و كنوري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 232   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی