برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

چارچوب طراحي نرم افزارهاي CRM در سازمانهاي حمل مسافري

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: حاج فتحعلي عباس,سپهري محمدمهدي
 
 
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1385دوره 8
 
 
چکیده: 

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) مفهوم نسبتا جديدي از رويكرد توجه به خواسته هاي مشتري مي باشد كه با پيشرفتهاي وسيع IT، نرم افزارهاي خاص آن در حال توسعه هستند. در اين مقاله ضمن بيان مفاهيم مرتبط با CRM، ابعاد و عوامل اصلي طراحي نرم افزارهاي CRM بررسي شده و تعامل اجزاي اصلي طراحي CRM  بيان مي شود. در ادامه، چارچوبي براي طراحي نرم افزار CRM يك سازمان حمل مسافري ارايه مي شود که در آن چگونگي نفوذ CRM در قالب بخشهاي داده ها، بانكهاي اطلاعاتي، فرآيندهاي تحليلي و عملياتي، واحدهاي ارتباط مستقيم با مشتري، پشتيباني، نتايج و گروه ذي نفعان تشريح شده است. استفاده از زبان UML براي بيان چارچوب ارايه شده اين امكان را فراهم مي كند كه نرم افزارهاي خاص عملياتي براي ارتباط و پردازش اطلاعات جهت اجراي CRM در سازمان مورد نظر فراهم شود. روش بكار گرفته شده براي طراحي چارچوب CRM مي تواند به عنوان الگويي براي ساير سازمانها به كار برده شود. 

 
کلید واژه: CRM – CRM تحليلي- CRM عملياتي، طراحي نرم افزار، طراحي CRM با UML
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 81   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی