مشخصات مقاله

عنوان: 

طراحي مدل مكان يابي ايستگاههاي راه آهن بر اساس افزايش ظرفيت خط (محور بهره برداري)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: افندي زاده زرگري شهريار,عراقي مرتضي
 
 
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1385دوره 8
 
 
چکیده: 
جهت مكان يابي مناسب ايستگاههاي راه آهن مي بايست، ابتدا ظرفيت بلاكها به روشي دقيق و با در نظر گرفتن تمامي عوامل تاثيرگذار بر ظرفيت، محاسبه شود. ظرفيت بلاكها به پارامترهايي مانند حداقل فواصل زماني بين حركت قطارها، ظرفيت ايستگاهها، ميزان توقفات و تاخيرات در ايستگاههاي تشكيل دهنده بلاك، تركيب وسايط نقليه استفاده كننده از بلاك و زمان مسدودي بلاك وابسته است.
يكي از عوامل اصلي محاسبه حداقل فواصل زماني حركت قطارها، زمان سير قطارها مي باشد. زمان سير قطارها بر اساس مشخصات خط شامل شيب و فراز، قوسها و تونلها، مشخصات لكوموتيو، مشخصات واگنها، نوع و وزن قطارها محاسبه خواهد شد.
يكي ديگر از ابزارهاي موردنياز بمنظور لحاظ كردن ظرفيت ايستگاهها، ميزان توقفات و تاخيرات و تركيب قطارها در بلاك، زمانبندي حركت قطارها مي باشد كه بر اساس زمان سير حركت قطارها، تعداد قطارهاي استفاده كننده از بلاك، اولويت در نظر گرفته شده براي قطارها و عوامل ديگر اعمال شده از جانب سيستم ريلي مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
در اين تحقيق با در نظر گرفتن موارد ذكر شده و كمي كردن آنها ظرفيت بلاكها محاسبه مي شود و كمترين ظرفيت ميان بلاكها نمايانگر ظرفيت خط خواهد بود. محاسبه فاصله بهينه ايستگاهها بر اساس نزديك كردن ظرفيتهاي بلاكها و بعبارتي ديگر به حداقل رساندن اختلاف ميان ظرفيتها انجام مي گردد.
 
كليد واژه: ظرفيت بهره برداري خط، بلاك، ايستگاه، مکان يابي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 257   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی