مشخصات مقاله

عنوان: 

مدل استراتژي نوآوري محصول و تاثير جهاني شدن تحقيق و توسعه بر آن

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سليمي محمدحسين,نصيري محسن
 
 
 
عنوان همایش: همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معدن
زمان:  1386دوره 1
 
 
چکیده: 

در زندگي امروزي، شرايط عدم اطمينان بر کل صنايع حاکم است. تغييرات قيمت کالاهاي اساسي، تغيير نرخ ارز، تغيير نرخ بهره و نيز تغيير قيمت سهام و بطور کلي تغييرات اقتصادي موجود در سراسر دنيا از جمله مواردي هستند که سازمان هاي امروزي دايما با آن روبرو هستند. يکي از وظايف بخش تحقيق و توسعه اين است که با نوآوري در محصولات، اين ريسک ها را به حداقل برساند.
در اين مقاله، مدلي براي نوآوري محصول به صورت عام ارايه شده است که تلفيقي از مدل هاي نوآوري محصول و مديريت استراتژيک بوده و متشکل از شش فرايند وابسته به هم مي باشد. اين فرايندها براي حداکثر کردن بازده سهامداران و ديگر ذي نفعان، با شناسايي، سرمايه گذاري و مديريت بهترين پرتفوي از پروژه هاي نوآوري محصول، با هم کار مي کنند. يکي از بخش هاي مدل مذکور، تحقيق و توسعه مي باشد که نقش مهمي در نوآوري محصول و موفقيت شرکت ايفا مي کند که در کنار شرح مدل، به تاثير جهاني شدن تحقيق و توسعه بر نوآوري محصول نيز پرداخته شده است.

 
کلید واژه: استراتژي، نوآوري، تحقيق و توسعه، جهاني شدن، مديريت پرتفوي، بازارسازي، ساختار سلولي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 116   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی