برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقايسه عملکرد سوخت دي متيل اتر DME استحصال شده از گاز طبيعي NG در موتور ديزلي و خودرو از ديدگاه توازن بازده انرژي از چاه تا چرخ

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سوادكوهي لطف اله,رجبياني مصطفي,هادي زاده عبدالرسول,فرهومند مسعود,سوادكوهي سارا
 
 
 
عنوان همایش: همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معدن
زمان:  1386دوره 1
 
 
چکیده: 

محدوديت هاي اقتصادي ناشي از افزايش قيمت سوخت هاي مايع کلاسيک مثل بنزين و گازوئيل و قوانين رو به رشد و سختگيرانه محيط زيستي موجب توجه روزافزون به منابع نوين تامين سوخت در حمل و نقل گرديده است.
هر چند در دهه اخير به سوخت هاي غير فسيلي يا منابع تجديد پذير مثل هيدروژن H2 و سوخت هاي زيستي Biofuels توجه ويژه اي شده است، ولي به دليل ويژگيهاي فني و عملکردي موتورها و خودروها بر پايه سوخت هاي فسيلي، اين سوخت ها نتوانسته اند جايگاه بسيار تاثيرگذاري در چرخه اقتصادي داشته باشند.
رويکرد به ماشينهاي محرک مبدل انرژي مثل سلول هاي سوختي Fuel Cells و يا خودروهاي برقي خورشيدي و موتورهاي استرلينگ نيز تاکنون نتوانسته اند جايگزين مناسبي براي موتورها و خودروهاي کلاسيک و متداول باشد.
در ميان سوخت هاي نو سوخت هاي استحصال شده از منابع گاز طبيعي، سوخت دي متيل اتر به دليل ساختار هيدروکربوري و تطبيق بهتر با موتور ديزل و محرکه هاي در دست توليد و اتکا به منابع سرشار و پراکنده گاز طبيعي در سطح جهاني توجه دست اندرکاران استراتژي انرژي را در حمل و نقل به خود جلب کرده است.
در اين مقاله که حاصل انجام يک تحقيق کاربردي در عملکرد موتور ديزلي پاشش مستقيم با سوخت DME يا CH3-O-CH3 استحصال شده از گاز متان CH4 مي باشد يک نوع مقايسه آماري و نظري در زمينه توازن انرژي و بازده آن از مرحله استخراج تا ايجاد حرکت در چرخ خودروها تحت عنوان راندمان از چاه تا چرخ well to wheel efficiency و توازن انرژي در موتور و خودرو براي سوخت DME در مقايسه با ساير سوخت هاي مايع و گازي انجام شده است که نکات قابل تاملي را در بر دارد.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 167   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی