مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش شبکه هاي اطلاع رساني تخصصي در جهاني شدن صنعت خودروسازي

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بني عامريان محمدرسول*
 
 *شرکت ايران خودرو، کيلومتر 14 جاده مخصوص کرج، مرکز توسعه محصولات
 
عنوان همایش: همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معدن
زمان:  1386دوره 1
 
 
چکیده: 

در حال حاضر صنعت خودرو با هدايت شرکتهاي بزرگ خودروسازي جهان و با شتاب بسيار به سمت تجارت الکترونيک پيش مي رود. گستردگي اين صنعت و رقابت بسيار شديد بين سازندگان خودرو باعث شده است که خودروسازان بزرگ اقدام به تغيير استراتژي خود بر اساس مديريت اطلاعات نمايند و بستر اين تغيير، (IT( Information Technology مي باشد بر اين اساس شبکه هاي اطلاعاتي بسيار بزرگي با همکاري خودروسازان بزرگ جهان شکل گرفته و در حال توسعه مي باشد که از مهمترين آنها مي توان به ANX ,ENX, … اشاره نمود. در اين شبکه ها تمامي سازندگان قطعات، خودروسازان، فروشندگان، شرکتهاي پشتيباني کننده و ... بر اساس سرويسهاي تعريف شده با يکديگر در زمينه هاي مختلف نظير طراحي، انتقال اطلاعات فني، برنامه ريزي، تجارت و ... ارتباط دارند. گستردگي اين شبکه ها به حدي است که تقريبا تمام خودروسازان مطرح جهان را به سمت خود سوق داده است. مطالعه سرويسهاي مختلف اين شبکه ها و استراتژيهاي حال و آينده آنها از مباحث مطرح در اين مقاله مي باشد. 

 
كليد واژه: شبکه هاي اطلاع رساني، GNX, Covisint, ENX, ANX
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 47   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی