برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحقيق و توسعه: اخلاق جهاني شدن يا جهاني شدن اخلاقي؟!

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رضايي اميرحامد*
 
 *اداره بازاريابي صادرات شركت زامياد
 
عنوان همایش: همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معدن
زمان:  1386دوره 1
 
 
چکیده: 

به هرصورت مقايسه تاريخ با نظريه موج هاي تافلر بيانگر اين مي باشد که به طور کلي در هر موج دست کم يک بار، نظريه جهاني شدن به طرز گسترده اي ارايه شده است و تلاشهايي در جهت به کار انداختن آن صورت گرفته است. در جهان نوين براي بررسي جهاني شدن و تجارت جهاني مي توان سه سطح کلي در نظر گرفت. در بررسي دو سطح جهاني و بين المللي در رابطه با نقش اخلاق در جهاني شدن و يا به عبارت ديگر جهاني شدن اخلاقي، به بررسي گفته ها و نظريه هاي برخي از صاحبنظران معارض از جمله ژوزف استيگليتز و فيونا رابينسون که به طور عمده بر پايه نظريه راول عنوان شده اند، پرداخته مي شود و با استفاده از اين نظرات بر اهميت رعايت اخلاق جهاني شدن در سطح سازماني تاکيد مي گردد. به منظور بررسي سطح سازماني، با بهره گيري از نظرات برخي از صاحبنظران مسايل اخلاقي سازماني مانند جيم بناچه و مقايسه اين نظرات با فرمول کاميابي جهاني ارايه شده توسط مايکل مارکوارد و نگرش هاي اصلي بازاريابي به ضرورت تقويت و گسترش تحقيق و توسعه براي رقابت جهاني سازمان ها و همچنين ضرورت در نظر گرفتن مباني اخلاقي براي سرآمد شدن سازمان ها پرداخته مي شود و بر اين نکته تاكيد مي گردد که تحقيق و توسعه در چارچوب نگرش بازاريابي اجتماعي به عنوان نگرش كاربردي مفهوم اقتصاد جهاني پايدار، پيش نياز اخلاقي جهاني شدن مي باشد و از طرف ديگر منجر به جهاني شدن اخلاقي مي گردد.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 353   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی