سرمايه فکري شامل دانش، اطلاعات، تجربيات، بخش هاي تکنولوژيکي است سرمايه هاي فکري به سه بخش عمده سرمايه انساني، سرمايه ساختاري و سرمايه ارتباطي تقسيم مي شود. جامعه اين پژوهش را کارکنان يکي از دستگاه هاي دولتي تشکيل مي دهد. همچنين براي اين پژوهش از روش آزمون آلفاي کرونباخ استفاده شده و ضمنا روش تحقيق از نوع روايي محتوايي است. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه سرمايه فکري توسط هرسيبلانچارو گلداسميت (1994) مي باشد که پايايي و روايي آن با وجود استاندارد بودن، مورد تائيد اساتيد قرار گرفته است. با استفاده از نرم افزار spss و استفاده از روش آماري و توصيفي داده ها تحليل شده و نتايج نشان مي دهد سرمايه ساختاري بر افزايش عملکرد انساني تاثير دارد ولي درصد بالايي را به دست نياورده است. مولفه ي سرمايه انساني بيشترين تاثير را بر عملکرد سازماني دارا بوده است. مولفه ي سرمايه ارتباطي تاثير بالايي بر عملکرد سازماني دارد اما بعد از سرمايه انساني قرار دارد.