براي رواج و نهادينه شدن اقتصاد مقاومتي در جامعه مستلزم بسترسازي زيرساخت هاي ابتدايي آن از جمله فرهنگ سازي و تبيين سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي در جامعه مي باشد. در دنياي امروز که بستر اصلي و کاربردي اکثر ارتباطات مردم رسانه هاي مجازي تشکيل داده اند سرمايه گذاري و گام نهادن در رسانه هاي مجازي از جمله سايت ها و شبکه هاي اجتماعي امري لازم و مهم بشمار مي آيد. بديهي است در حال حاضر در ميدان جنگ رسانه اي، اقتصاد مقاومتي رسانه ايي پويا و هوشيار، سريع و منعطف مي خواهد تا با آگاه سازي و قدرت اقناع افکار عمومي، بتواند محورهاي مربوط به اين نوع نگرش را بر اقتصاد کشور اعمال کند. روش تحقيق در اين مقاله توصيفي- تحليلي است، لذا در اين مقاله سعي بر آن بوده است که با بررسي و مطالعه منابع معتبر در ارتباط با موضوع، به نقش رسانه هاي مجازي در تحقق اهداف، چشم انداز، فرهنگ سازي و تبيين سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي پرداخته شود.