برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش مديريت و کارآفريني سازماني در پديد آوردن خلاقيت

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اجلي جليل*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد ميانه
 
عنوان همایش: همايش ملي اقتصاد مقاومتي دانش بنيان
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد پروفسور حسابي تفرش
زمان:  1394دوره 1
 
 
چکیده: 

محيط پيرامون ما پيوسته در حال تغيير و تحول است، بنابراين سازمان ها براي بقا و ادامه حيات و حتي حفظ وضع موجود در چنين محيطي ناگزيرند که خود را با شرايط جديد هماهنگ سازند، بدون شک تحقق اين امر مستلزم بهره گيري از عواملي چون ابتکار، نوآوري و کارآفريني در سازمان است. با نظر به اين که هر تغيير و خلاقيتي در سازمان نيازمند فراهم نمودن بستر لازم و همکاري و مشارکت تمتمي بخش ها، مديران و کارکنان سازمان است، بنابراين در اين حيطه مديران سازمان بايد علاوه بر داشتن روحيه و فرهنگ کارآفريني و اعتقاد به تغيير مستمر، زمينه هاي لازم را نيز براي ايجاد خلاقيت و کارآفريني در سازمان فراهم نمايند.
خلاقيت به معناي پديد آوردن فکري نو مورد توجه کليه سازمان ها و مديران آن ها است. نوآوري به معناي استفاده از افکار نو تبديل آن به محصول، خدمت يا شيوه اي نو براي انجام دادن کارهاست به علت تاثير چهار عامل فشار روزافزون رقابت، بازارهاي جهاني شده، گام هاي شتابان پيشرفت فناوري، دگرگوني سريع ارزش هاي مصرف کنندگان و روش هاي زندگي بيش از ساير عوامل بر سازمان تاثير دارند. ولي براي نهادي کردن خلاقيت در سازمان سه عامل برنامه ريزي، فرهنگ سازماني و ساختار سازماني نقش حياتي دارند.

 
کلید واژه: نوآوري، خلاقيت، کارآفريني سازماني، مديريت
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 77   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی