برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

@بازنمايي فرهنگ سازي عموي اقتصاد مقاومتي در برنامه هاي شاخص اقتصادي سيما

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: صنيعي ماندانا*,قرباني زهره
 
 *گروه علوم ارتباطات اجتماعي، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
 
عنوان همایش: همايش ملي اقتصاد مقاومتي دانش بنيان
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد پروفسور حسابي تفرش
زمان:  1394دوره 1
 
 
چکیده: 

با توجه به نامگذاري سال 1393 با عنوان سال مديريت جهادي وجهاد اقتصادي، موضوع اقتصاد مقاومتي و ميزان توجه رسانه به عنوان رسانه اي تاثيرگذار در تغيير فرهنگ جامعه مطرح شد. با توجه به اهميت اين موضوع و تاثير آن در برابر تحريم هاي اقتصادي رسانه ملي نيز بايد به اين موضوع پرداخت مناسبي داشته باشد.
تحليل محتواي برنامه هاي ويژه اقتصادي در سيماي ملي در راستاي بررسي ميزان بازنمايي فرهنگ سازي عمومي اقتصاد مقاومتي در رسانه ملي موضوع اين تحقيق قرار گرفت. روش تحقيق تحليل محتوا است. جامعه آماري در اين تحقيق برنامه هاي شاخص اقتصادي («حرف حساب»، «ثريا» و «پايش») شبکه يک سيما در 6 ماهه نخست سال 1393 است. نمونه آماري در اين تحقيق 6 برنامه «ثريا»، 6 برنامه «پايش» و 12 برنامه «حرف حساب» به عنوان ويژه برنامه هاي اقتصادي شبکه يک مي باشد
.
نتايج حاصل در اين تحقيق نشان مي دهد اکثر مقوله هاي اصلي در ارتباط با اقتصاد مقاومتي در رسانه ملي مورد توجه بوده است، نتايج حاصله نشان مي دهد مقوله اي همچون ارتقاي آگاهي عمومي در امور اقتصادي با 21.3 درصد و ترغيب به مصرف کالاي داخلي و اجتناب از مدگرايي و مصرف کالاي خارجي با 18.3 درصد در الويت پرداخت در برنامه هاي اقتصادي رسانه ملي بوده است
.

 
کلید واژه: اقتصاد مقاومتي، رسانه، برنامه هاي اقتصادي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 60   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی