برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش خانواده در تجلي اقتصاد مقاومتي با سياست اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف کالاهاي داخلي

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نوري حميده*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تفرش
 
عنوان همایش: همايش ملي اقتصاد مقاومتي دانش بنيان
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد پروفسور حسابي تفرش
زمان:  1394دوره 1
 
 
چکیده: 

اقتصاد مقاومتي الگويي است که متناسب با شرايط جامعه امروز ما و با تمرکز به استقلال اقتصادي کشور مطرح شده است. بند هشتم سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي به دو عامل بسيار اساسي يعني «اصلاح الگوي مصرف» و «ترويج مصرف کالاهاي داخلي» در جهت «مديريت مصرف» اشاره دارد. آنچه که رهبر معظم انقلاب در اين بند از مسوولان مطالبه مي کنند، مديريت مصرف با تاکيد بر اجراي سياست هاي کلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف کالاهاي داخلي همراه با برنامه ريزي براي ارتقاء کيفيت و رقابت پذيري در توليد است. طي سال هاي اخير رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم را به مصرف صحيح دعوت کرده و در قالب هاي مختلف به راهنمايي و راهگشايي در اين زمينه پرداخته اند. در اين عرصه گرچه نقش مسوولان، سياستگذاران و دولتمردان در به ثمر رسيدن اقتصاد مقاومتي در کشور غيرقابل کتمان است وليکن نبايد فراموش کنيم که به هر تقدير «حمايت از توليد داخلي و تحقق واقعي اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد مردمي است». اين جمله بيانگر اين حقيقت است که بدون حضور و حمايت آحاد اقشار جامعه، تحقق اقتصاد مقاومتي دور از دسترس خواهد بود. لذا در اين مقاله به بررسي نقش خانواده در تجلي اقتصاد مقاومتي با سياست حمايت از توليدات داخلي، و تبيين راهکارهايي در اصلاح الگوي مصرف مي پردازيم.

 
کلید واژه: اقتصاد مقاومتي، توليد داخلي، الگوي مصرف
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 0   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی