در سال هاي اخير، مقررات متعددي با هدف حفظ استقلال و ارتقا کيفيت حسابرسي وضع شده است. محدوديت در ارائه ساير خدمات حسابرسي از جمله اين مقررات مي باشد. هدف اين تحقيق، بررسي مقايسه اي ديدگاه استفاده کنندگان در مورد رابطه بين محدوديت در ارائه ساير خدمات حسابرسي با کيفيت حسابرسي است. همچنين، اين پژوهش درصدد بررسي هزينه و منفعت مقررات مذکور مي باشد. داده ها از طريق پرسشنامه، بين 135 حسابرس و 77 نفر از کارکنان شرکت هاي سرمايه گذاري (مديران مالي، مديران سرمايه گذاري، کارشناسان ارشد، کارشناسان و تحليل گران سرمايه گذاري) در سال 1394 در تهران توزيع شد. نتايج حاکي از آنست که، مقررات ذکر شده، موجب بهبود کيفيت حسابرسي و بهبود اعتماد استفاده کنندگان مي گردد. همچنين، طبق نتايج، اعمال مقررات مذکور بر هزينه حق الزحمه حسابرسي بي تاثير بوده و همچنين، بين نگرش حسابرسان و کارکنان شرکت هاي سرمايه گذاري نسبت به تاثير مقررات فوق بر کيفيت حسابرسي و اعتماد استفاده کنندگان تفاوت معني داري وجود دارد.