وجود نيروهاي تمام وقت هيات هاي علمي و دستياران علمي در دانشگاهها يکي از اقدامات مناسب در جهت افزايش کار آفريني مي باشد. از آنجا که حضور يک مدير تمام وقت در يک بنگاه تجاري اقتصادي مالي و حتي خدماتي، نسبت به يک مدير نيمه وقت و پاره وقت باعث ايده سازي و توليد افکارنو و بديع تري مي شود، دستياران مراکز آموزش عالي و هيات هاي علمي ها نيز نقش کاملا تاثير گذار و پيشبرنده در اين امر مهم (کارآفريني) را داشته و دارند.
لذا با افزايش جذب اين قشر تاثير گذار در تمامي مراکز آموزش عالي مي توان باعث رشد و توسعه کار آفريناني گرديدکه باعث و باني اصلي آنها همان اساتيد علمي مراکز علمي بوده اند. اين مقاله قصد دارد تاثيراتي که اين قشر برافزايش بنگاههاي تجاري و خدماتي و بالاخص در کارآفريني دانشجويان دارند را بيان کند. همچنين الگوها و طرحهايي را بيان کند که قابل استفاده و کاربرد در اکثر دانشگاههاي کشور عزيزمان مي باشد تا با استفاده از اين ترکيب جالب و پيشبرنده (هيات علمي و دانشجو) و استفاده از نقش شتاب دهندگي و تاثيرگذار اساتيد علمي بتوانيم کارآفريني را در دانشگاهها و مراکز علمي افزون تر نماييم. ضمنا در اين مقاله به طور اختصار واژه دستياران علمي استفاده شده که دربرگيرنده: هيات هاي علمي، دستياران آموزشي، دستياران علمي، اساتيد قراردادي تمام وقت و ساير عبارتهاي مشابه مي باشد.