برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

آموزش کارآفريني؛ اصول و مباني، روشهاي آموزش و نقش دانشگاه در آموزش آن

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سليمي جمال,عبدي علي
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  دانشگاه سمنان
زمان:  1386دوره 1
 
 
چکیده: 

کارآفريني و مطالعات مربوط به آن در سراسر دنيا به شدت در حال توسعه است، بطوريکه بيشتر مطالعات حوزه علوم انساني در چند سال گذشته به خود اختصاص داده است. در سالهاي اخير، بسياري از کشورهاي صنعتي شاهد نرخ بالاي بيکاري، رکود اقتصادي و نوسان در چرخه اقتصادي خود بوده اند به طوريکه اين کشورها بعد از جنگ جهاني دوم، چنين رکودي را تجربه نکرده اند. در اين ميان، توجه بسياري از سياستگذارن و تصميم سازان سياسي به نقش بالقوه کارآفرينان متمرکز شده است. کارآفريني فرايندي است که بر اساس مجموعه اي از متغيرهاي کلي نگر، ديناميک، منحصر به فرد و حساس تعريف مي شود. بعضي مي گويند که، کارآفريني به مثابه يک راز يا معما است و هر گونه رخداد کارآفرينانه، داراي شرايط منحصر به فرد خود است که مملو از متغيرهاي پيچيده و خاص مي باشد. اما دسته اي ديگر از صاحبنظران اين عرصه معتقدند که کارآفريني داراي چارچوب موضوعي و هدف مشخص است و بنابراين مي توان براي آن محتوا انتخاب و طرح برنامه درسي تدوين نمود و در يک عبارت؛ کارآفريني قابليت آموزش را داراست. در اين مقاله ما به دنبال بيان ضرورت آموزش کارآفريني و تبيين اصول و مباني آن هستيم. در ادامه مقاله، روشهاي آموزش کارآفريني را مطرح و در نهايت سعي خواهد شد تا به بررسي نقش دانشگاه -به عنوان مراکز خاص آموزشي- در آموزش کارآفريني بپردازيم.

 
کلید واژه: کارآفريني، آموزش کارآفريني، اصول و مباني آموزش کارآفريني، روشهاي آموزش کارآفريني، دانشگاه و کارآفريني
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 198   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی