برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

جایگاه یابی استراتژیک و شناسایی منابع دستیابی به مزیت رقابتی پایدار (مطالعه موردی: جایگاه یابی استراتژیک نام های تجاری در بخش بانکداری دولتی)

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: صالح نيا منيره*
 
 *دانشكده علوم ادراي و اقتصاد، گروه مديريت، دانشگاه فردوسي مشهد
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  مرکز بازاریابی خدمات مالی
زمان:  1389دوره 2
 
 
چکیده: 

بانكها آن زمان از مزيت رقابتي برخوردار مي شوند كه بتوانند با ارايه ارزشي برتر جايگاه خود را در بازار مورد نظر تثبيت كنند. اين جايگاه بيانگر شيوه اي است كه مصرف كنندگان درباره ويژگي هاي مهم خدمت مي انديشند. يا به عبارتي جايگاهي است كه آن خدمت در ذهن مصرف كننده در مقايسه با محصولات رقيب دارد. پژوهش حاضر نيز با در نظر گرفتن جايگاه يابي استراتژيك به عنوان ابزاري جهت شناسايي منابع دستيابي به مزيت رقابتي، جايگاه يابي نامهاي تجاري در زمينه بانكداري را مورد توجه قرار مي دهد. فرآيند جايگاه يابي در پژوهش حاضر در 7 گام مورد بررسي قرار گرفته است و بر اساس اطلاعات گردآوري شده از طريق مصاحبه و پرسشنامه، در نهايت نقشه ادراكي براي نامهاي تجاري مورد بررسي بر اساس ويژگي هاي تعيين كننده از ديد مشتريان، همراه با ارايه موقعيت برتر در اين زمينه و بخش هاي بازار بر اساس دو ويژگي مورد بررسي ارايه گرديده است.

 
کلید واژه: مزيت رقابتي، جايگاه يابي استراتژيك، نقشه ادراكي، بخش هاي بازار
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 338   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی