مشخصات مقاله

عنوان: 

سوگيري نسبت به بازار و عملكرد با تاكيد بر اهميت راهبرد سازماني

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: مرتضي نژاد حبيبه,زارع پور جواد
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی: مرکز بازاریابی خدمات مالی
زمان:  1389دوره 2
 
 
چکیده: 

اطلاعات از 46 شركت بيمه دولتي و خصوصي موجود در شهرستان تبريز به منظور آزمون رابطه بين سوگيري سازمان نسبت به بازار و عملكرد آن با بررسي راهبرد كاهش هزينه و راهبرد تمايزي جمع آوري گرديد. شركتهايي كه از راهبرد تمايزي بهره مي بردند سوگيري نسبت به بازار قويتري در مقايسه با شركتهايي داشتند كه از راهبرد كاهش هزينه ها به عنوان راهبرد اصلي خود استفاده مي كردند. سوگيري نسبت به بازار نقشي بسيار مثبت تر بر روي عملكرد سازمانهاي پيرو راهبرد تمايزي در مقايسه با راهبرد كنترل هزينه داشت. در گروه كاهش هزينه، مولفه هماهنگي كاركرد دروني در سوگيري نسبت به بازار بطور معناداري عملكرد سازمان را تحت الشعاع قرار ميدهد، در حالي كه در گروه تمايزي، سوگيري نسبت به مشتري و رقبا، مولفه هاي اصلي سوگيري را شكل داده و عملكرد را بطور معنادار تحت تاثير قرار ميدهند. كاربردهاي تلويحي اين يافته ها براي مديران نيز در اين مقاله مورد بررسي قرار گرفته است.

 
كليد واژه: صنعت بيمه، راهبرد كنترل هزينه، راهبرد تمايزي، سوگيري نسبت به بازار، مولفه هاي سوگيري، نسبت به بازار
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 64   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی