برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

زیرساخت های لازم برای استقرار و توسعه تجارت الکترونیکی در ایران با تکیه بر فرهنگ

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: پارياب سيدحسين,حاجي علي اكبري جلال,اميني لاري منصور
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
چکیده: 

به دنبال بروز پديده انقلاب اطلاعاتي و توسعه تکنولوژي اطلاعات، شيوه انجام امور دچار تغييرات قابل توجهي شده و ”تجارت الکترونيکي“ که سرآمد و زاييده همين فناوري هاي نوين مي باشد تحول چشمگيري را در مبادله اطلاعات بازرگاني، محصولات و خدمات موجب شده است. اسقرار و توسعه تجارت الکترونيکي باعث تغيير در الگوي رقابت، تغيير در شيوه برنامه ريزي کاري، تغيير در نيازهاي بازار، تغيير در موجوديت سازمانها، تغيير در قوانين و مقررات و ... شده است. ولي استقرار و توسعه تجارت الکترونيکي با موانعي روبروست و يکي از موانع مهم اين توسعه، وجود مشکلات فرهنگي است که اگر چه در همه کشورها اين عامل اساسي موضوعيت دارد, ولي در کشورهايي چون کشور ما اين موضوع اهميت بيشتري مي يابد. تحقيق حاضر مي کوشد گزارشي از ابعاد گوناگون اين مشکل را به شيوه اي توصيفي ارايه نمايد. از اينرو فرهنگ از دو بعد مي تواند مورد توجه قرار گيرد. يکي فرهنگ قومي و حاکم بر جوامع و ديگري فرهنگ سازي و آگاه سازي در راستاي توسعه بکارگيري فناوريهاي نوين بويژه تجارت الکترونيکي. به عبارت ديگر، فرهنگ هاي متنوع در يک جامعه مي تواند عوامل بازدارنده و فرهنگ سازي بعنوان عوامل پيشبرنده (عوامل توانمندساز) عمل نمايند.

 
کلید واژه: تجارت الکترونيکي، فرهنگ، آموزش، توسعه، زيرساخت
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 495   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی