مشخصات مقاله

عنوان: 

پنجره واحد تجارت، گامي نهادي در استقرار تجارت الکترونيکي

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: حاجي علي اكبري جلال,پارياب سيدحسين
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی: وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
 
چکیده: 

در بسياري از کشورها، شرکت ها و افراد فعال در زمينه تجارت بين المللي بمنظور انجام فرآيندهاي صادرات، واردات و لجستيک کالا و خدمات خود ناچارند حجم عظيمي از اطلاعات و اسناد را مرتبا" و براي هر بار فعاليت تجاري،  در اختيار مراجع دولتي و غيردولتي قرار دهند که اينکار مستلزم صرف وقت و هزينه بسيار زيادي است، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (UNCTAD) برآورد کرده است که تاييد و مستندسازي اطلاعات زايد، معادل 4-6 درصد هزينه کالايي است.
 يک راهکار خيلي موثر جهت تسهيل تعاملات تجاري و يک گام مهم در توسعه تجارت الکترونيکي، استقرار پنجره واحد تجارت
"Single Window" مي باشد. پنجره واحد تجارت، تجلي پنجره واحد دولت در زمينه تجارت خارجي م يباشد. پنجره واحد تجارت بعنوان يک پل ارتباطي بين تجار از طرفي و دستگاهها و نهادهاي مرتبط با امر تجارت از طرف ديگر عمل مي کند. اين سيستم مزاياي متعددي در پي دارد. پنجره واحد تجارت موجب کاهش فساد اداري، ايجاد يک پايگاه اطلاعاتي و بانک داده ها بصورت منسجم و استاندارد، کاهش زمان و هزينه هاي فرآيند تجارت و اصلاح منابع دولت مي شود. که در اين مقاله سعي در آشنايي با اين سيستم و مدلها و مراحل پياده سازي آن شده است.
 
کلید واژه: پنجره واحد تجاري، تجارت الکترونيکي، تجارت خارجي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 182   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی