برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحليل مسايل بازاريابي پرتقال در استان فارس

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: شيرزادي جهرمي محمدحسن*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامی جهرم
 
عنوان همایش: همايش منطقه اي كشاورزي، محور رشد و توسعه
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
زمان:  1387دوره -
 
 
چکیده: 

در اين مطالعه با استفاده از اطلاعات بدست آمده از طريق تکميل پرسشنامه و مصاحبه حضوري با گروهي از توليدکنندگان مرکبات شهرستان هاي جهرم و داراب استان فارس و همچنين گروهي از خرده فروشان، عمده فروشان و ميدان داران مفاهيم و کليات بازاريابي مورد بررسي قرار گرفت. بر اساس اطلاعات بدست آمده مهمترين خدمات بازاريابي که در شبکه توليد تا مصرف نهايي بازار  پرتقال استان فارس مشاهده گرديد شامل بسته بندي اوليه و حمل و نقل بود. در مسيرهاي بازاريابي پرتقال حاشيه عمده فروشي بيش از 2500 ريال به ازا هر کيلو به دست آمد. در هر دو مسير موجود بازاررساني پرتقال سهم توليدکننده از قيمت پرداختي مصرف کننده کمتر از يک سوم بود. طبق نتايج حاصل از تصريح ها هزينه بازاريابي اثر منفي و قيمت خرده فروشي اثر مثبت بر حاشيه بازاريابي نشان دادند. کارايي فني مسيرهاي بازاريابي پايين تر از کارايي قيمتي بدست آمد. ارقام کارايي کل در اين مسيرها حدود 67 درصد به دست آمد.
 
کلید واژه: بازاريابي، پرتقال، استان فارس
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 97   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی