برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

استقرار سيستم هاي كيفيت راهكاري براي ارتقا خدمات و پاسخگويي در شركت هاي توليد كننده نرم افزار (سيستم مديريت كيفيت Tick IT)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نوريان حسين*
 
 *شركت بين المللي مهندسي سيستم ها و اتوماسيون (ريسا)
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديران كيفيت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شرکت فرآیند تحقیق
زمان:  1384دوره 6
 
 
چکیده: 

استاندارد Tick IT به منظور تفسير و ايجاد مطابقت الزامات نظام مديريت كيفيتISO 9000;2000  با فرايند ها و ويژگي هاي صنعت نرم افزار نگاشته شده است. نگارنده بر اين باور است كه اين استاندارد نه تنها به خاطر ويژگي هاي تطابق آن با كسب و كار آن صنعت به تضمين كيفيت محصولات نرم افزاري كمك مي نمايد بلكه به واسطه وجود فرايندهاي ارتباطي تنگاتنگ ميان مشتري و كارفرما موجب مي شود از يك طرف ميزان شناخت پيمانكار از نيازمندي هاي كارفرما در كليه مراحل طراحي و توسعه نرم افزار افزايش يابد و موجب كاهش ريسك پذيري و ايجاد شكست در پروژه گردد و نيز به مشتري اين امكان را مي دهد كه با مشاركت مداوم از توليد محصولي منطبق با نياز هاي خود توسط پيمانكار اطمينان حاصل نمايد. در اين مقاله ابتدا به معرفي استاندارد Tick IT و سپس به تشريح اجمالي فرايندها و الزامات آن پرداخته شده است، پس از آن نحوه مشاركت مشتريان در فرايند طراحي و توسعه نرم افزار بر اساس اين فرايند تشريح گرديده و سپس فرايند هاي كليدي ايجاد كننده ارتباط بين مشتري و پيمانكار تشريح گرديده اند.
معرفي استاندارد Tick IT به منظور ايجاد زمينه استفاده از آن در شركت هاي توليد كننده نرم افزار كشور، آشنايي سازمانهاي مشتري محصولات نرم افزاري با حقوق و مسووليت هاي خود در مشاركت به منظور تامين يك سيستم مناسب نرم افزاري از اهداف ديگر اين مقاله است.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 80  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی