برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

استفاده از روش گسترش كاركرد كيفيت در مراكز آموزش عالي (مورد استان سيستان و بلوچستان)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سلجوقي محمدجواد,زماني نكو مائده
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديران كيفيت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شرکت فرآیند تحقیق
زمان:  1384دوره 6
 
 
چکیده: 

در سال 1972 مجتمع صنايع سنگين ميتسوبيشي براي اولين بار QFD را در كارخانه هاي كشتي سازي كوب (Kobe) بكار برد و از دههQFD 1980 ، بعنوان ابزار دستيابي به كيفيت بالا، از پذيرش گسترده اي در صنايع ايالات متحده برخوردار شد. به عقيده بوسرت «قدرت QFD در فلسفه پايه آن نهفته است و نداي مشتري، همه فعاليتهاي سازمان را در سراسر فرآيند توسعه و ارايه كالاها و خدمات به پيش مي برد» امروزه توجه به كيفيت از طريق ارضا خواسته ها و نياز مشتري سبب شده است اين روش در بخش خدمات توسعه چشمگيري يابد و اكنون در آموزش نيز كه مساله، چگونگي ارايه آموزش عالي با كيفيت است گسترش كاركرد كيفيت روش توسعه و گسترش ويژگي ها، خصيصه ها و يا كاركردهايي است كه به كالا و يا خدمت، كيفيت مي بخشد .
در اين مقاله سعي خواهيم كرد نشان دهيم چگونه يك موسسه آموزش عالي از روش سه مرحله اي و خدماتي گسترش كاركرد كيفيت براي ترجمه نداهاي مشتري به الزامات عمليات استفاده مي نمايد. اين روش دريك مركز آموزش عالي در استان سيستان و بلوچستان اجرا شد و نشان داد كه اين مركز چگونه مي تواند اعتبار (بودجه) خود را كه از محل اخذ شهريه هاي دانشجويان مي باشد صرف سه فعاليت كليدي، ماشيني كردن سيستم و استفاده از فناوري اطلاعات، گسترش فضاي آموزشي و بكارگيري كاركنان جديد نمايد. در اين بررسي با استفاده از تكنيك QFD پروژه گسترش فضاي آموزشي با سهم /42 درصد بكارگيري كاركنان جديد  5.38درصد و استفاده از فناوري اطلاعات با 19 درصد به ترتيب اهميت براي بهبود كيفيت از طريق رضايتمندي مشتري (دانشجويان) تشخيص داده شدند .

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 93  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی