برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارزيابي عملكرد سيستم صف كارمند - تحويلداري در بانك سپه

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: متين نفس فرهاد,مومني منصور,محقر علي
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديران كيفيت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شرکت فرآیند تحقیق
زمان:  1384دوره 6
 
 
چکیده: 

بانك ها بي شك در اقتصاد ما همچون اقتصاد ساير كشورها به عنوان يكي از مهمترين عوامل واسطه اي مي باشند كه در جايگاه سازمان هاي مالي، دولت را در اجراي سياست هاي پولي (انبساطي و انقباضي) ياري مي كنند. اين سازمان كه در تقسيم بندي بخش هاي اقتصادي در بخش خدمات قرار مي گيرد، در ارتباط مستقيم با نيروي انساني و مشتريان است، به عبارت ديگر مشتري و عامل انساني چه در قالب خدمت گيرنده و چه در قالب خدمت دهنده عامل حيات و بقاي آن مي باشد. لذا بهينه سازي سيستم خدمت دهي بانك ها مي تواند در محيط رقابتي امروز با افزايش رضايت مشتريان و كاهش هزينه ها باعث ايجاد مزيت رقابتي براي آنها گردد. طرح كارمند - تحويلداري يكي از طرح هايي مي باشد كه در راستاي تكريم مشتريان و جلب هر چه بيشتر رضايت آنها طراحي گرديده است از اين رو رفع نقاط ضعف آن مي تواند سرآغاز حركت به سمت مشتري مداري و موفقيت سيستم بانكي گردد. در اين تحقيق سعي بر اين بوده كه از طريق بكارگيري تكنيك ها و مدل هاي صف به ارزيابي عملكرد سيستم كارمند – تحويلداري در بانك سپه به لحاظ پارامتر ها و شاخص هاي تئوري صف (معيارهاي زماني، معيارهاي تجمعي و شاخص بهره وري) پرداخته و سيستم مذكور را با سيستم قبلي (تحويلداري) مقايسه نماييم. براي اين مهم با ارايه مقدمه اي كوتاه به تشريح مباني نظري و متدولوژي تحقيق پرداخته شده است، در ادامه با استناد به مباني نظري اقدام به پردازش داده ها از طريق بكارگيري تكنيك هاي آماري و مدل هاي مورد استفاده در تئوري هاي صف شده و پس از انطباق اطلاعات بدست آمده از طريق پردازش داده ها با فرضيات و اهداف مورد نظر به آناليز دقيق سيستم هاي تحويلداري و كارمند – تحويلداري، ارايه نتايج و پيشنهادات پرداخته شده است .

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 74  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی