مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش بهبود كيفيت آموزش عالي در تعالي سازمانها

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: هويدا رضا,زارع حسين
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديران كيفيت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی: شرکت فرآیند تحقیق
زمان:  1384دوره 6
 
 
چکیده: 

تحولات عظيمي كه از دهه ١٩٦٠ در زمينه دانش، تكنولوژي و رقابت جهاني آغاز شده و هم چنان در سالهاي اخ ير به اوج خود رسيده است مديران پيشرو را به سوي اتخاذ استراتژيها و شيوه هاي جديدي براي رويارويي مناسب با اين تحولات سوق داده است. مديريت كيفيت جامع (TQM) از جمله شيوه هايي است كه توانسته رهنمودهاي مفيدي به مديران پيشرو و كيفيت گرا ارايه نمايد. به نظر جوران مديريت كيفيت جامع به آن دسته از فعاليتها و سيستم هاي مديريتي اطلاق مي شود كه از طريق كاركنان برخوردار از اختيار موجب رضامندي مشتريان مي شود، عوايد را افزايش و هزينه ها را كاهش مي دهد (جويل. اي. روس، ١٩٩٩، ص ١). چانگ (١٩٩٩) پنج اصل استراتژيك را مشتري محوري، فرايند مداري، كار تيمي، مشاركت كاركنان و بهبود مستمر مي داند. بهبود يك تجديد نظر دايمي و مستمر در همه امور و عوامل تاثيرگذار سازماني است تا بتوان به سطح مطلوب نزديكتر شد. بر اساس اصل بهبود مستمر، سازمان و مديريت بايد به طور مستمر فرايندها و فعاليتهاي خو د را با توجه به نيازهاي مشتريان بهبود بخشند. بدين منظور لازم است فرايندها و عناصر مورد بررسي دقيق قرار گرفته، نيازها و چالشها شناسايي شده و راهكارهاي مناسب براي بهبو د ارايه گردد. از طرف ديگر، بهبود به مديران و كاركناني نيازمند است كه از لحاظ ادراكي، علمي، حرفه اي و تخصصي از قابليت ها و شايستگي هاي مناسب برخوردار باشند. بديهي است چنين تواناييها و شايستگي ها نياز به آموزش و يادگيري دارد .

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 49  
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی