برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش مديريت كيفيت در افزايش كارآيي و اثربخشي پروژه هاي فن آوري اطلاعات

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: كوشا مرتضي,رفيعي محمود
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديران كيفيت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شرکت فرآیند تحقیق
زمان:  1384دوره 6
 
 
چکیده: 

در عصر كنوني كه عصر انفجار اطلاعات و جامعه اطلاعاتي نيز نام گرفته است، مزيت هاي استفاده از فن آوري اطلاعات (IT) و سيستم هاي اطلاعاتي (IS) در افزايش بهره وري، عرضه سريع اطلاعات و ارايه خدمت مطلوب تر به مشتريان موجب گرديده اكثر سازمانها بدنبال استقرار و استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي باشند. عدم توجه به مسايل و مشكلاتي كه موجب كاهش اثربخشي و كارايي پروژه هاي فن آوري اطلاعات مي گردد مي تواند زيان هاي جبران ناپذيري را به سازمان ها تحميل نموده و در برخي موارد، سازمان را به شكست بكشاند.
مديريت كيفيت، مديريت موثر انتظارات و خواسته هاي كاربران، همسويي راهبرد IT با راهبرد سازمان مديريت موثر تغييرات، كنترل اندازه و پيچيدگي پروژه، تجربه و مهارت مديريت پروژه، مديريت ريسك ها و مخاطرات پروژه و لزوم نظارت و بازبيني حين و پس از اجرا از عواملي هستند كه به افزايش اثربخشي پروژه هاي فن آوري اطلاعات ياري مي رسانند. هر چند اين عوامل متعدد است، ولي مديريت كيفيت در اين ميان نقش محوري ايفا مي كند. هدف اين مقاله تبيين نقش مديريت كيفيت در كارايي و اثربخشي پروژه هاي فن آوري اطلاعات با توجه به تضمين كيفيت نرم افزار (SQA) و مديريت كيفيت فراگير (TQM) مي باشد كه در آن، ابتدا به تعريف كارايي، اثربخشي، كيفيت و مديريت كيفيت در پروژه هاي فن آوري اطلاعات خواهيم پرداخت و سپس با توجه به (SQA) و (TQM) عوامل افزايش اثربخشي اين پروژه ها را تشريح خواهيم كرد .

 
کلید واژه: فن آوري اطلاعات، كارايي، اثربخشي، مديريت كيفيت جامع، تضمين كيفيت نرم افزار
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 265  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی