مشخصات مقاله

عنوان: 

دانشگاه كار آفرين، آموزش عالي و اشتغال

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نوع پسنداصيل سيدمحمد*
 
 *گروه مديريت، دانشگاه گيلان
 
عنوان همایش: همايش اشتغال و نظام آموزش عالي كشور
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی: دانشگاه تربیت مدرس و وزرات علوم و تحقیقات و فناوری
زمان:  1384دوره 2
 
 
چکیده: 

در عصر دانايي مي بايستي اذعان نمود كه دانشگاه كارآفرين از زمره موسسات آموزشي پيشرو است. دانشگاه كارآفرين زماني معنا پيدا مي كند كه تعليم دهندگاني بعنوان دارايي هاي هوشمندي (نرم افزارهاي ذهني) خلاق و نوآور را در دل خود جاي داده باشد. اين دارايي هاي فكري بايد قادر باشند با خلاقيت و نوآوري به مثابه هجمه اي بنيان كن هر گونه ركود و ايستايي در محيط كسب و كار را از ميان بردارند.
هزاره سوم آغاز خود را با واژه بنيان برافكن اقتصاد دانش محور اعلام نموده است. بنابر ويژگي عصر دانايي دانشگاهي كارآفرين است كه بتواند پاسخ گوي احساس نياز جامعه بگونه اي خلاق و نوآور باشد. اين وظيفه خطير زماني عملياتي مي گردد كه دانشگاه بتواند پارادايم هاي پاسخ گويي به فرايند توسعه را دارا باشد. جهت حصول به اين هدف متعالي يگانه راه پيش رو بهره مندي همزمان از اساتيد دانشگاه و مديران برجسته كسب و كار است. دانشگاهاي برجسته جهان در كنار اساتيد دانشگاه از مديران موفق جامعه خود نيز بصورت مربي گري استفاده شايان مي كنند و در اين زمينه به هدفهاي بزرگي نيز دست يافته اند.

 
کلید واژه: دانشگاه كارآفرين، سرمايه هاي نامحسوس، پارادايم، مربي گري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 50  
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی