مشخصات مقاله

عنوان: 

مطالعه تئوري و تجربي جريان چند فازي در پورت ورودي موتورهاي انژكتوري با پاشش غيرمستقيم

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: موحدنژاد احسان*,امي فتح اله,حسينعلي پور سيدمصطفي,اشجعي مهدي
 
 *دانشگاه تربیت مدرس، بخش مکانیک
 
عنوان همایش: كنفرانس ديناميك شاره ها
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن فیزیک ایران
زمان:  1383دوره 9
 
 
چکیده: 

فرايند تشكيل مخلوط سوخت و هوا در موتورهاي اشتعال جرقه اي به عنوان يك عامل موثر بر عملكرد موتور و ميزان آلاينده هاي آن مي باشد. در اين مقاله به منظور مطالعه فرايند تشكيل مخلوط و شناخت پارامترهاي موثر بر كيفيت ايجاد آن در پورت ورودي موتورهاي انژكتوري و در طول يك سيكل كامل موتور، يك مدل جريان چند فازي گذرا و يك بعدي توسط يك كد ديناميك سيال (Wave) كه كاربرد وسيعي در تحليل پارامتريك موتورها احتراق داخلي دارد تهيه شده است. مدل جريان در پورت، از سه فاز مدل گاز، مدل تبخير قطرات و مدل فيلم سوخت تشكيل شده و اعمال مدل محفظه احتراق، بررسي تاثير جريان هاي برگشتي به پورت را ممكن ساخته است. نمونه مورد بررسي موتور  XU7JP-L3با انژكتور جريان چند گانه با شير ساچمه اي مي باشد. در ابتدا مشخصه هاي پاشش انژكتور با استفاده از تكنيك PDA شناسايي شده و پاشش سوخت با استفاده از مدل توزيع رزين و راملر مدل شده است. دقت مدلسازي با استفاده از داده هاي حاصل از تست گرم موتور تاييد شده و تطابق زيادي را با داده هاي واقعي موتور نشان مي دهد.

 
كليد واژه: جريان چندفازي، پاشش، انژكتور، موتور احتراق داخلي، پورت ورودي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 72   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی