برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي عددي انتقال حرارت در كانال سوخت راكتور هسته اي

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: امين فر حبيب,محمدپورفرد موسي
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس ديناميك شاره ها
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن فیزیک ایران
زمان:  1383دوره 9
 
 
چکیده: 

وجود شكافت و پرتوزايي شديد، به علت واپاشي پاره هاي شكافت سبب گرم شدن شديد سوخت، غلاف، كند كننده، خنك كننده و ساير مواد ساختاري راكتور مي شود. اين حرارتي است كه مي بايست به انرژي مفيد و كاملا موثر تبديل شود. قدرت قابل حصول از يك راكتور بستگي به مقدار انتقال حرارتي دارد كه بدون آسيب رساندن به مواد ساختاري راكتور و يا ميله هاي سوخت حاصل مي شود، بوضوح معلوم مي گردد كه بررسي توزيع دماي قلب راكتور و ميزان انتقال حرارت آن، كه اصطلاحا تحليل حرارتي قلب راكتور ناميده مي شود بايد نقش مهمي در طراحي راكتور ايفا نمايد. در حقيقت، طراحي يك قلب راكتور همان انداره كه به ملاحظات هسته اي بستگي دارد به ملاحظات حرارتي نيز وابسته است. با توجه به اينكه در كار قبلي، آناليز انتقال حرارت براي يك ميله سوخت انجام و مقبول بودن جواب هاي كد محاسباتيCOBRA III-C  اثبات گرديده است، در كار حاضر توزيع درجه حرارت، شار حرارتي بحراني و برخي از پارامترهاي ترموهيدروليكي براي يك كانال سوخت (مجتمعي از ميله هاي سوخت با آرايش 3*3 با در نظر گرفتن حالت پايا، جريان سيال تك فازي، شار حرارتي كسينوسي (ناشي از توليد حرارت كسينوسي ميله هاي سوخت همچنين با در نظرگرفتن 10 عدد نگهدارنده براي نگهداري ميله هاي سوخت در داخل كانال سوخت، به روش تفاضل محدود با استفاده از كدCOBRA III-C  بررسي شده است.

 
کلید واژه: انتقال حرارت، كانال سوخت، ميله سوخت، سيال خنك كننده، كانال هاي جريان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 108   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی