برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحليل روش هايي مختلف جهت بهبود ايروديناميك خودرو

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بهشتي بهناز,كريميان سيدمحمدحسين*
 
 *دانشكده مهندسي هوافضا، دانشگاه صنعتي اميركبير
 
عنوان همایش: كنفرانس ديناميك شاره ها
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن فیزیک ایران
زمان:  1383دوره 9
 
 
چکیده: 

در اين مقاله سعي شده است تا با استفاده از روش هاي عددي، جريان سيال بر روي بدنه خودروي پرايد به صورت دو بعدي و سپس به صورت سه بعدي حل شود. براي انجام اين کار با استفاده از نرم افزار فلوئنت، معادلات حاکم بر جريان سيال به همراه مدل k-e استاندارد با استفاده از شرايط مرزي مناسب حل گرديده اند. با مطالعه نتايج حاصل از اين تحقيق و مشاهده خطوط جريان، گردابه هاي ايجاد شده در اطراف اتومبيل و توزيع فشار، مي توان منطقه هايي را كه باعث افزايش پسا مي گردند، مشخص كرده و با توجه به آن ها، روش هايي را براي كاهش پسا ارايه نمود. بنابراين در اين مقاله، ايده هاي مختلفي كه در جهت به بود ايروديناميك يك خودرو به نظر مي رسيد، بررسي شده و با مدل سازي و تحليل عددي جريان بر روي اتومبيل پرايد مورد آزمايش قرار مي گيرد. در نهايت از بين ايده هاي بررسي شده، نتايج دو مورد از آن ها با عنوان استفاده از سطح صاف جهت پوشاندن اجزا كف خودرو و تزريق هوا از روي سپر عقب به سمت بيرون، در مقاله حاضر شرح داده شده است، چرا كه اين دو ايده نتايج بسيار مناسبي از لحاظ كاهش پسا داشته و عملي تر به نظر مي رسند.

 
کلید واژه: ايروديناميك، خودرو، پسا
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 293   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی