مشخصات مقاله

عنوان: 

روشي نو جهت كنترل اختلاط اندركنش جت آشفته با جريان عرضي- كاهش نيروي پساي ديواره

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: جوادي خدايار,طيبي رهني محمد,جوادي علي يار
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس ديناميك شاره ها
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن فیزیک ایران
زمان:  1383دوره 9
 
 
چکیده: 

در اين تحقيق با ديدگاهي متفاوت از روش هاي قبل، اندركنش جريان جت با جريان عرضي مورد مطالعه و بررسي واقع شده و روشي نو جهت كنترل اين اندركنش و كاهش ميزان اختلاط ناشي از آن ارايه شده است. در اين روش دو جت كوچك در كنار جت اصلي به عنوان جت هاي مهار كننده اختلاط در نظر گرفته مي شود. اندركنش ميدان ورتيسته ناشي از جريان جت اصلي با ميدان ورتيسيته ناشي از جت هاي مهار كننده، باعث شكسته شدن قدرت و اضمحلال سريع گردابه هاي تشكيلي شده و اندركنش جريان جت اصلي با جريان عرضي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. در اين مقاله هدف بررسي و مقايسه نيروي اصطكاكي روي ديوار در حضور و عدم حضور جت هاي مهار كننده اختلاط مي باشد. روش عددي بكار رفته بر مبناي حجم محدود استوار بوده و مساله بر روي يك شبكه با سازمان، غير يكنواخت و جابجا شده با استفاده از الگوريتم SIMPLE حل شده است. بخاطر پيچيده بودن فيزيک اين نوع جريان ها از مدل آشفتگي تنش هاي رينولدز که از توانايي هاي نسبتا بالايي برخوردار مي باشد، استفاد ه شده است. نتايج نشان مي دهد كه با بكارگيري جت هاي مهار كننده اختلاط به ميزان قابل توجهي از نيروي پساي ناشي از اصطكاك سطح كاسته مي شود.

 
کلید واژه: جريان جت، جريان عرضي، اختلاط، آشفتگي، ضريب پسا
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 90   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی