برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تبیین روابط بین راهبرد دانایی محوری با فرایند نهادینه سازی نوآوری در سازمان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اميري عبدالرضا*,حيدري طيبه,صالحي كيوان
 
 *دانشگاه تهران
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي مديريت تكنولوژي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مدیریت تکنولوژی ایران، پارک فن آوری پردیس، دانشگاه علامه طباطبایی، سازمان صنایع هوا فضا
زمان:  1389دوره 4
 
چکیده: 

سرعت روز افزون تغيير و تحولات در جوامع انساني موجب دگرگوني در نگرش، جهان بيني، ارزش ها و انتظارات انسان شده است. چنين تحولاتي که در جامعه نوين روي مي دهد و تداوم آن آينده را شکل مي بخشد سازمان ها را ناگزير به داشتن نوآوري در جهت رو يارويي با اين تحولات مي سازد. اهميت نوآوري در سازمان ها تا حدي است که از آن با عنوان اکسير حيات بخش و يا عصاي جادويي ياد مي شود. دانش و کاربرد آن ابزارهايي هستند که از طريق آن ها مي توان خلاقيت را ارتقا بخشيد و نوآوري را تسهيل نمود. امروزه سازمان هاي دانايي محور مطلوب ترين شکل سازماني در مواجهه با تحولات و پيچيدگي هاي محيطي ارزيابي مي شوند. چنين سازمان هايي در فرايند تکامل شان از سازمان هاي سنتي به دانايي محور، منابع انساني را به دانش گران و نوآوران سازماني تبديل مي کنند. آنها هم چنين با بکارگيري هاي راهبردهاي مربوط به مديريت دانش، زير ساختي ايجاد مي کنند که نوآوري همانند يادگيري، فرآيندي مستمر شود. مقاله حاضر سعي دارد تا ضمن تشريح مفهوم نوآوري، دانايي محوري در سازمان به عنوان يکي از فنون مديريت نوآوري و ارتباط بين راهبردهاي مديريت دانش و نوآوري را تبيين نمايد.

 
کلید واژه: نوآوري، سازمان هاي دانايي محور، دانش گران، مديريت دانش
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 79   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی