برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

توسعه نرم افزار مدل ترکیبی تخصیص کامیون-شاول در معادن روباز

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: صدري عبداله,عطايي پور مجيد,سيمرغي گرگري روح اله*
 
 *دانشگاه صنعتي امير کبير
 
عنوان همایش: كنفرانس مهندسي معدن ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مهندسی معدن ایران
زمان:  1387دوره 2
 
چکیده: 

تحليل روش هاي بهينه سازي حمل و نقل کاميون ها را مي توان به دو روش کلي تخصيص ثابت و انعطاف پذير تقسيم کرد. مدل هاي تخصيص زمان- واقعي به قصد بهبود عملکرد سيستم کاميون- شاول مورد استفاده واقع مي شوند. در اين مقاله مدل ترکيبي از روش هاي تخصيص ثابت و انعطاف پذير ارائه مي شود. با استفاده از مدل ترکيبي، در شروع عمليات به روش ثابت، تخصيص کاميون ها انجام يافته و پس از اتمام سيکل عملياتي کاميون به صورت انعطاف پذير، گسيل کاميون ها شروع مي شود. در خلال هر دوره برنامه ريزي با به کارگيري روش تخصيص ثابت، اطلاعات لازم براي تحليل نتايج به نرم افزار منتقل شده و مناسب ترين ترکيب باربر با بار کننده ملاک تخصيص دوره بعد قرار مي گيرد. مدل پيشنهادي در معدن سنگ آهن بافق (چغارت) واقع در ناحيه مرکزي ايران مورد تحليل واقع شده است. و نتايج آن با نرم افزار ARENA و تخصيص ثابت مقايسه گرديده است.

 
کلید واژه: مدل ترکيبي، ثابت، تخصيص، انعطاف پذير، بهينه سازي، کاميون، شاول
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 73   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی