نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی عوامل موثر بر کیفیت خدمات دهی اداری و عملیاتی در شرکت گاز استان البرز

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: یحیوی سیدمهدی,خرازیان پونه
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت و صنعت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشی مدیریت مدبر با مشارکت انجمن ها و مجامع علمی
زمان:  1400دوره 1
 
چکیده: 
در سالیان اخیر توجه دولتها به ارائه خدمات با کیفیت به مردم بیش از گذشته نمایان شده است، دولتها مایلند به منظور جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی، خدماتی ارائه کنند که رضایت مردم و شهروندان و سطح مشارکت آنان را در فعالیتهای اجتماعی افزایش دهند. در نتیجه در مدیریت دولتی نوین، دولتها با این پرسش مواجهند که چگونه می توانند خدماتی سریعتر، بهتر و کم هزینه تر و با کیفیت بالاتر ارائه دهند. این پژوهش عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خدمات دهی اداری و عملیاتی را در شرکت گاز استان البرز مورد بررسی قرار داده است. شش عامل براساس تحقیقات پیشین و نظریات مرتبط استخراج شد و در سه گروه اصلی دسته بندی گردید. با مشورت از نخبگان و مدیران، میزان تاثیر هر کدام از این عوامل مشخص شد. جامعه آماری در این پژوهش، مدیران ستادی و مناطق اصلی شرکت گاز استان البرز بودند. برای تجزیه و تحلیل نتایج از روش AHP استفاد گردید. نتایج نشان میدهد که سرمایه گذاری برروی نیروی انسانی با ایجاد انگیزه (37% موثر) و ایجاد توانمندی (18% موثر) کارمندان تاثیر به سزایی در امر خدمات دهی دارد و همچنین اصلاح ساختارها و فرآیندهای اداری (16% موثر) میتواند موجب افزایش بهره وری و سطح خدمات دهی گردد. ضمن اینکه مشخص گردید تنبیه و تشویق کارمندان (9% موثر)، برون سپاری (8% موثر) و افزایش نظارت ها (6% موثر) اثر اندکی در مبحث کیفیت خدمات دهی خواهند داشت.
 
کلید واژه: خدمات دهی اداری و عملیاتی,افزایش بهره وری,کیفیت,پاسخگویی,ارباب رجوع
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 101   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی