برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی روش های تدریس فعال و غیر فعال و معرفی چند روش تدریس در درس مطالعات اجتماعی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: طیبی زهرا*
 
 *دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا (س)، یزد، یزد، ایران
 
عنوان همایش: همايش ملي پژوهش هاي مديريت و علوم انساني در ايران
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشی مدیریت مدبر با مشارکت انجمن ها و مجامع علمی
زمان:  1400دوره 10
 
چکیده: 
آموزش و پرورش باید منجر به رشد همه جانبه دانش آموزان باشد. مسئله مورد توجه ما در این پژوهش بررسی روش های تدریس فعال و غیر فعال و شناخت بهترین روش های تدریس برای درس مطالعات اجتماعی است. هدف از این پژوهش کسب آگاهی و شناخت از روش های تدریس است تا معلمان بتوانند مطابق با شرایط کلاس و درسی که دارند بهترین روش ها را با بهترین کارایی به کار بگیرند. روش به کار برده شده روش توصیفی-تحلیلی با استفاده از روش کتابخانه ای است. در این پژوهش به معرفی چند نمونه از روش های تدریس پرداخته ایم و مزایای روش تدریس فعال را بر شمرده ایم. همچنین مسائلی را که در اجرای این روش پیش روی سیستم آموزشی هست نام برده ایم و به معرفی بهترین روش ها در درس مطالعات اجتماعی پرداختیم. نتایج پژوهش حاکی از آن است که، معلمان بیش از آنکه عمل کنند، حرف می زنند و از روش های خشک و قالبی که ناشی از مکتب رفتارگرایان است، استفاده می کنند؛ در نتیجه قدرت تحلیل را از شاگردان گرفتند. مدارس و معلمان به جای این روش ها باید از روش های فعال تدریس که باعث افزایش قدرت تحلیل می شود، استفاده کنند و به سطوح بالای یادگیری توجه کنند.
 
کلید واژه: تدریس فعال,آموزش و پرورش,مطالعات اجتماعی,معلم
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 37   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی