برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه تاثیر دو روش آموزش به شیوه بازی و سنتی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی در درس فارسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مرادی فاطمه*
 
 *دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي زبان، ادبيات، تاريخ و تمدن
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  موسسه رايمند پژوه
زمان:  1399دوره 5
 
چکیده: 
در بحث آموزش، سالانه با دانش آموزان زیادی مواجه هستیم که برای ارتقا سطح دانش خود، در مدارس حضور یافته اند، با توجه به اهمیت بحث تعلیم و تربیت یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است، استفاده از شیوه های به روز و جذاب در جهت یادگیری عمیق و ایجاد شور و نشاط در فضای کلاس جهت افزایش انگیزه دانش آموزان می باشد؛ اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی دهد، طبیعتا عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل روش تدریس است. با توجه به اینکه امروزه روش تدریس فعال، استفاده از بازی متناسب با سن و درس دانش آموزان است، بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند. در این مقاله سعی بر این است با استفاده از انجام پژوهشی به" بررسی تاثیرروش تدریس بازی بر یادگیری دانش اموزان در درس ادبیات فارسی" بپردازد و در همین راستا محقق یکی از مدارس پسرانه ابتدایی منطقه یک استان تهران را انتخاب نموده و دو کلاس را به عنوان نمونه برگزیده، کلاس اول با روش تدریس سخنرانی و کلاس دوم با روش تدریس بازی مورد مشاهده قرار گرفته، مباحث تدریس شده و تعداد جلسات در هر دو کلاس مشترک بوده ودر جلسه نهایی نتایج دو شیوه ی تدریس بر دانش آموزان اعلام گشته، امید است این پژوهش در امر تدریس جذاب و یادگیری عمیق دانش آموزان گامی موثر داشته باشد.
 
کلید واژه: آموزش از طریق بازی,روش تدریس فعال,روش تدریس سنتی,یادگیری
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 42   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی