نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

کارآفرینی استراتژیک

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مطلبی پدرام*,افتخاری نیا جواد,موسوی زهراسادات
 
 *گروه مدیریت کسب وکار، دانشگاه آزاد تهران جنوب، تهران، ایران
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت، حسابداري و توسعه اقتصادي
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  موسسه رايمند پژوه
زمان:  1399دوره 6
 
چکیده: 
امروزه یکی از چالش های پیشروی اکثر شرکت ها بدون توجه به اندازه، عمر یا نوع صنعت، چگونگی کسب و حفظ مزیت رقابتی است. کارآفرینی استراتژیک به موقعیت شرکت کمک می کند تا قادر به پاسخگویی در برابر انواع تغییرات محیطی که بسیاری از سازمان های امروزی با آن مواجه هستند، باشد و مزیت رقابتی خود را گسترش دهند. در این مقاله تلاش شده ضمن تعریف ساده ای از دو واژه کارآفرینی و استراتژی و نقش هر یک از آنها در کسب وکارهای امروزی در خصوص نقش و ارتباط این مفاهیم در کنار هم و همچنین عوامل موثر بر هر یک توضیحاتی ارائه شود و نقش و اهمیت آن در استفاده از فرصت ها و کسب سود و ثروت برای سازمان ها و ذینفعان آن در مجالی کوتاه توضیحاتی ارائه نماید. نتیجه این پژوهش که بر مبنای تحقیقات و مستندات دیگر تنظیم و تدوین شده است، می تواند مدیران عالی را به آشنایی و استفاده از مفهوم کارآفرینی استراتژیک ترغیب نموده و مدیریت کارآفرینانه را به عنوان یک فرصت در کسب و کارهای پررقابت امروزی مورد بررسی قرار دهد.
 
کلید واژه: کارآفرینی استراتژیک,مدیریت استراتژیک,فرآیند کارآفرینی
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 71   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی