|
عنوان:
نابرابری اجتماعی در آموزش: راه کارهای کاهش
|
نوع ارائه: مقاله |
نویسنده: محمودی زینب,معتمد حمیدرضا |
|
|
|
عنوان همایش:
كنفرانس علمي پژوهشي رهيافت هاي نوين در علوم انساني ايران |
نوع همایش:
سازمان ها و مراکز غير دولتي |
حامی:
|
زمان: 1399, دوره 5 |
|
چکیده:
مقدمه: به دلیل عوارض مهم ناشی از نابرابری آموزشی در جامعه و بر چرخه رونق کشورها، مطالعه حاضر به هدف تعیین راه کارهای کاهش نابرابری اجتماعی در آموزش انجام گرفت. روش و ابزار: پژوهش حاضر از نوع مطالعه مروری است. برای بدست آوردن مقالات و کتاب های مرتبط، پایگاه های داده خارجی شامل (CINHAL، Web of Science، Scopus و PubMed)، پایگاه های ایرانیMagiran و SID و مراجع کتابخانه ای در بازه زمانی سال های 2010 تا 2019 مورد جستجو قرار گرفتند. واژگان مورد استفاده در این جستجو شامل، نابرابری، نابرابری اجتماعی، نابرابری آموزشی و نابرابری اجتماعی در آموزش بودند. منابع بدست آمده شامل 15 کتاب و 45 مقاله بودند که توسط نویسندگان مورد ارزیابی قرار گرفتند و مناسب ترین مطالعات برای هدف این مطالعه انتخاب شدند. یافته ها: در نهایت 10 مقاله و 5 کتاب انتخاب شدند که نتایج بدست آمده از مرور این منابع شامل، تسهیل امکانات و تجهیزات، تخصیص منابع عادلانه، کاهش تضاد طبقاتی، تربیت نیروی انسانی متخصص و عدم نگاه جنسیتی، بعنوان راه کارهای کاهش نابرابری اجتماعی بودند. نتیجه گیری: کاهش عوامل موثر بر ایجاد نابرابری اجتماعی در آموزش می تواند زمینه ساز رشد شاخص های مختلف در یک جامعه باشد.
|
|
کلید واژه: نابرابری آموزشی,آموزش,جامعه |
|
مقالات نشریه ای مرتبط:
|
|
مقالات همایشی مرتبط:
|
|
ارتباط خیلی زیاد
ارتباط زیاد
مرتبط
ارتباط کمتر
|
|
|
|
بازدید یکساله 235
|
|
|
|
|
|
|