برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی نقش ادراک از مدرسین در انگیزش تحصیلی دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول شهر خوسف

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سنجری عصمت,محمدزاده ابراهیمی ابوذر,محمدزاده ابراهیمی زهرا,تاجدینی الیاس
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي روانشناسي، تعليم و تربيت و سبك زندگي
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  دانشگاه پيام نور قزوين
زمان:  1398دوره 3
 
چکیده: 
در دهه های کذشته ادراک از مدرسین مورد توجه بسیاری از روان شناسان بوده است از آنجا که این متغیر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اثر دارد پژوهش درباره آن در حوزه روان شناسی تربیتی اهمیتی ویژه دارد در این پژوهش برای بررسی نقش ادراک از مدرسین در انگیزش تحصیلی دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول شهر خوسف، 169 دانش آموز با نمونه گیری تصادفی طبقه ای برابر گزیده شد. آزمودنی ها به پرسش نامه های استاندارد شده ادراک از محیط یادگیری راف و همکاران (DREEM) و انگیزش تحصیلی هارتر پاسخ دادند پس از گردآوری داده ها برای تجزیه و تحلیل داده ها ازضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون آماری استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد ادراک از مدرسین پیش بینی کننده انگیزش تحصیلی است (p<0/01) بنابر این با توجه به نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که ادراک از مدرسین نقش معنا داری در پیش بینی انگیزش تحصیلی دارد لذا توجه به این مهم از سوی دست اندرکاران جهت بهبود ادراک از مدرسین دانش آموزان بسیار مهم می نماید.
 
کلید واژه: انگیزش تحصیلی,ادراک از مدرسین,دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 46   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی