برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت مذاکرات تجاری بین الملل(مطالعه موردی: ازنگاه اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رجب زاده ملیحه,شجاعی فرد علی,جوانشیر جلال
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي چالش ها و راهكارهاي نوين در مهندسي صنايع و مديريت و حسابداري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه آموزش عالي اديب مازندران، مركز علمي تقديس
زمان:  1399دوره 1
 
چکیده: 
شناخت و بکارگیری شاخص های موفقیت در مذاکره، برای موفقیت در هر مذاکره تجاری بین الملل ضروری است. فرایند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز شوند. هدف این تحقیق رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت در فرایند مذاکره تجاری بین الملل از منطر اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور است. از این رو، روش تحقیق حاضر پیمایش و جامعه آماری آن کلیه اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور هستند. روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس بوده است. بدین ترتیب تعداد 73 پرسشنامه کامل، جمع آوری و جهت تجزیه و تحلیل داده ها وارد نرم افزار آماری Spss شد. جهت رتبه بندی عوامل شناسی شده نیز از آزمون فریدمن استفاده شده است. برای سنجش عوامل موفقیت در مذاکره تجاری از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد در مرحله قبل از مذاکره، جلب اعتماد و دانش از فرهنگ طرف مقابل، در مرحله حین مذاکره، تسلط بر زبان کشور خارجی و حضور مفسر و تحلیلگر( متخصص فنی) خوب در تیم ایرانی و در مرحله پس از مذاکره پایبندی به تعهدات مهم ترین عوامل برای موفقیت در مذاکره تجاری بین الملل از منظر نخبگان ارزیابی شده اند.
 
کلید واژه: مذاکره,مذاکره تجاری بین الملل,فرهنگ,اصول مذاکره,اساتید ودانشجویان دانشگاه پیام نور نیشابور
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 72   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی