نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش رسانه های اجتماعی و اشتراک دانش در صنعت گردشگری با استفاده از روش مرور سیستماتیک

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: ايماني فر سحر*
 
 *دانشگاه تربيت مدرس
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مطالعات بين رشته اي در مديريت و مهندسي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشي مديريت مدبر
زمان:  1397دوره 1
 
چکیده: 
امروزه با توجه به افزايش تقاضاي گردشگران سراسر جهان براي سفر، استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي معرفي جاذبه هاي گردشگري و جذب گردشگران بسيار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از رسانه هاي اجتماعي به عنوان يک ابزار ارتباطي و اطلاعاتي مي توانند به سازمان هاي گردشگري به منظور مديريت مناسب، کسب اطلاعات لازم از کاربران و برقراري ارتباط با آن ها کمک کنند وتا حدود زيادي موجب پيشرفت اين صنعت شوند. بنابراين سازمانهاي گردشگري نيازمند برقراري ارتباط و تعامل با گردشگران از طريق رسانه هاي اجتماعي هستند. از طرفي صنعت توريسم و گردشگري يک صنعت خدماتي مبتني بر دانش و اطلاعات است. بنابراين بحث دانش و به اشتراک گذاري آن در اين رسانه ها مطرح مي شود. چرا که استفاده از رسانه هاي اجتماعي به تنهايي و صرفا جهت برقراري ارتباط موجب کسب مزيت رقابتي و توسعه صنعت گردشگري نمي شوند. هدف از اين پژوهش فهم پتانسيل هاي رسانه هاي اجتماعي در اشتراک دانش، عوامل موثر بر اشتراک دانش و ارتقاي سطح گردشگري با استفاده از روش مرور سيستماتيک است.
 
کلید واژه: رسانه هاي اجتماعي,اشتراک دانش,گردشگري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 441   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی