برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

حقوق مصرف کننده در تجارت الکترونيک/ مطالعه موردي ايران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: احمدي جشفقاني حسينعلي,شاهرخي حميدرضا
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مطالعات بين رشته اي در مديريت و مهندسي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشي مديريت مدبر
زمان:  1397دوره 1
 
 
چکیده: 
با رشد صنعت و پيچيده شدن روابط اجتماعي در جوامع صنعتي، ضرورت حمايت از حقوق مصرف کنندگان در برابر فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات يک ضرورت اجتناب ناپذير بنظر مي رسد. اين حقوق ابعاد متنوعي دارد و در کشورهاي گوناگون متفاوت مي باشد. در اين نوشتار با مطالعه اسناد حقوقي ايران به تحليل محتواي حقوق کيفري و مدني مصرف کنندگان اشاره مي شود. روش تحقيق تحليل محتوي و مضمون قوانين و مقررات داخلي و مقايسه آن با قوانين و مقررات اتحاديه اروپا و احکام اسلام مي باشد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که در ايران نيز در قوانين، به حقوق مصرف کنندگان، هم از نظري کيفري و هم از نظر حقوق مدني و جبران خسارات بذل عنايت ويژه شده است. حقوق اسلام در لزوم رعايت حقوق مدني مصرف کنندگان، به قاعده اساسي لزوم جبران ضرر پرداخته و قواعد فقهي متعددي براي جبران خسارت مصرف کننده پيش بيني نموده است.
 
کلید واژه: حقوق,مصرف کننده,تجارت,اسلام,مجازات متخلف,جبران زيان,قانون تجارت الکترونيکي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 1689   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی