نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

رویکرد مناسب برای آموزش زبان عربی از منظر رویکردهای رفتار گرایی، شناخت گرایی و ساخت گرایی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مينايي اسرا*,اميدي حكيمه,پريزاده فاطمه,منصوري جمشيدي فتانه
 
 *
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي پژوهش هاي مديريت و علوم انساني در ايران
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشي مديريت مدبر
زمان:  1397دوره 4
 
چکیده: 
طبق نظريه ي روان شناسان دوران کودکي بهترين زمان براي يادگيري زبان است، اما اين عامل نبايد باعث دلسردي بزرگسالان در آموزش زبان هاي خارجي شود زيرا راه هايي براي آموزش زبان وجود دارد و بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که آموزش زبان هاي خارجي در سيستم آموزشي ما از هفتمين سال آموزش رسمي دانش آموزان شروع مي شود يعني مي توان گفت شروع دوران نوجواني وپايان کودکي پس نکته ي قابل تأمل اين است که چگونه بتوانيم زبان هاي مورد آموزش اين دوران(عربي؛ انگليسي) را به دانش آموزان منتقل کنيم. از آنجايي که مبحث مورد نظر ما زبان عربي است، مي خواهيم با شناخت ويژگي هاي زبان عربي وکاستي ها وضعف هايي که امروزه به دلايل مختلف دامن گير اين زبان شده و همچنين رويکرد هاي مختلفي که در زمينه ي طراحي الگوي هاي مختلف آموزشي براي تدريس دروس مختلف ارائه شده بتوانيم بهترين رويکرد و روش را براي آموزش زبان عربي بشناسيم و به مربيان آموزشي انتقال دهيم. و اينکه مي توانيم بصورت تلفيقي از رويکرد ها در طراحي آموزشي بهره ببريم.
 
کلید واژه: زبان عربي,طراحي آموزشي,رويکرد روان شناختي,اهداف يادگيري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 274   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی