برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

روش های تدریس خلاقانه

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رسولي عصمت,اميني حسين,قلي پور مريم,حليمي علي,رودگريان مريم,اكبرزاده نجيبه
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي يافته هاي نوين در حوزه ياددهي و يادگيري
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مطالعات برنامه درسي ايران شعبه هرمزگان
زمان:  1397دوره 1
 
چکیده: 
اين مقاله شيوه هاي تدريس خلاقيت آفرين را با رويکرد کيفي و روش تحليلي-توصيفي مورد بررسي قرار مي دهد. در اين مقاله خلاقيت و روش هاي تدريس خلاقانه تعريف و تشريح شده است. همچنين ضرورت پرورش خلاقيت در دانش آموزان، عوامل مؤثر در خلاقيت، موانع خلاقيت و ويژگي هاي دانش آموز خلاق بيان شده است. آموزش خلاقيت يادگيرندگان يکي از مهم ترين اهداف دست اندرکاران آموزش و پرورش است. يافته هاي اين مقاله نشان مي دهد که پژوهش، بستري مناسب براي تقويت و گسترش روحيه ابتکار، نوآوري، و خلاقيت است. معلم به عنوان ايجاد کننده شرايط و تسهيل کننده يادگيري دانش آموزان مي توانند از طريق نوگرايي، انعطاف پذيري، عدم اجبار دانش آموزان به حفظ و انباشت ذهني، شوخ طبعي، پرهيز از راهبردها و روش هاي قالبي آموزش، زمينه سازي براي ابراز وجود شاگردان و افزايش اعتمادبه نفس در آنان، تحريک حس کنجکاوي فراگيران و بالاخره توأم ساختن آموزش و پرورش به آموزش خلاق و پرورش خلاقيت در کودکان و نوجوانان بپردازد.
 
کلید واژه: روش تدريس,خلاقيت,دانش آموزان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 2858   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی