نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی رابطه میزان تحصیلات والدین و درمان ابتلا به اختلال یادگیری دانش آموزان در مقطع ابتدایی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: كوچكعلي هادي*
 
 *دانشگاه آزاد يادگار امام (ره)، شهر ري
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي يافته هاي نوين در حوزه ياددهي و يادگيري
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مطالعات برنامه درسي ايران شعبه هرمزگان
زمان:  1397دوره 1
 
چکیده: 
زمينه اين تحقيق، مشکلات دانش آموزاني است که دچار اختلال در يادگيري هستند و آن تنها، به افت تحصيلي و اتلاف بودجه منجر نمي گردد بلکه به تشکيل خود پنداره ضعيف، کاهش عزت نفس و سلامت روان آنها را نيز به مخاطره مي اندازد و در نهايت آسيبي است که به بهداشت رواني جامعه وارد مي شود. مقاله حاضر با استفاده از روش مطالعه کتاب خانه اي (چاپي و ديجيتالي ) درصدد است تا با معرفي، بيان و طبقه بندي اختلالات يادگيري و نقش تحصيلات والدين در درمان فرزندان دچار اين اختلال بپردازد. با توجه به يافته ها و نتايج بدست آمده، بررسي مقالات مشابه و مباني نظري موجود مي توان نتيجه گرفت که تحصيلات والدين سر آغاز و زير بناي پيشرفت جريان زندگي خانواده و جامعه است و نقش به سزايي در درمان کودکان مبتلا به اختلال يادگيري ايفا مي کند. والدين تحصيل کرده مي توانند با تعامل فعال در ارتباط با آموزگاران و مدرسه، حضور در جلسات توجيهي، استفاده از مشاوره و پزشک و مطالعه به فرزندان خود در درمان کمک شاياني بنمايند.
 
کلید واژه: تحصيلات والدين,اختلال يادگيري,مقطع ابتدايي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 481   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی