برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

جايگاه رقابتي فرش دستباف ايراني در بازار چين

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: شماعي زاده مجيد*
 
 *
 
عنوان همایش: همايش جامعه علمي ايرانيان مقيم چين، بررسي فرايندها و دستاوردهاي توسعه در چين
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  مجمع دانشجويان ايراني مقيم پكن
زمان:  1397دوره 2
 
 
چکیده: 
هدف از اين پژوهش بررسي جايگاه فرش ايراني بين رقبا در بازار چين است. ابتدا رقباي داخلي و خارجي فرش ايراني در بازار چين شناسايي و معرفي مي شوند، سپس پرسش نامه اي به منظور دريافت تصوير ذهني مخاطبين چيني و مقايسه بين فرش ايراني با ديگر رقبا تهيه و در شهرهاي پکن و شانگهاي به اجرا گذاشته مي شود. نتيجه نهايي اين پرسش نامه بيان مي کند که فرش ايراني (با نام فرش پارسي در چين شناخته مي شود) با کسب اکثريت مطلق به عنوان بهترين فرش در ذهن مخاطبين چيني جاي دارد. اين پژوهش همچنين نشان مي دهد که طبقات تحصيل کرده اقبال بيشتري نسبت به فرش پارسي نشان مي دهند و طبقات با سطح تحصيلي پايين تر و رده سني بالاتر به نسبت کمتري فرش پارسي را به فرش چيني ترجيح مي دهند.
 
کلید واژه: فرش ايراني,فرش پارسي,بازار چين,رقبا
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 182   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی