برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي رابطه بين استراتژي کلان سازمان و مديريت دانش

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رضايي رويا*,نصيري ميثم
 
 *دانشکده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي الگوهاي نوين در مديريت و كسب و كار
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  پژوهشكده مطالعات توسعه جهاددانشگاهي و موسعه آموزش عالي آزاد نگاره
زمان:  1397دوره 1
 
 
چکیده: 
در سالهاي اخير مديريت دانش به يک موضوع مهم و حياتي مورد بحث در متون تجاري تبديل شده است. جوامع علمي و تجاري هر دو بر اين باورند که سازمانهاي باقدرت دانش مي توانند برتري هاي بلندمدت خود را در عرصه هاي رقابتي حفظ کنند. نقد و بررسي و چشم اندازهاي رقابتي سازمان ها نشان دهنده تأثيرات اين ديدگاه در عرصه هاي استراتژيک سازمان هاي تجاري و غير تجاري است. اگر سازماني به راحتي نتواند شکل صحيح دانش را در جايگاه مناسب آن تشخيص دهد در عرصه هاي رقابتي با مشکل مواجه خواهد شد. دارا بودن يک استراتژي روشن و به خوبي برنامه ريزي شده يکي از راههاي رسيدن به موفقيت در مديريت دانش است. اين استراتژي عامل مهمي براي يک سازمان است تا بتواند منابع و توانايي هاي خود را براي دستيابي به اهداف مديريت دانش سازماندهي کند. مقاله حاضر ضمن توضيح و تبيين مديريت دانش به بررسي رابطه استراتژي کلان شرکت با مديريت دانش مي پردازد.
 
کلید واژه: مديريت دانش,استراتژي کلان,استراتژي مديريت دانش
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 90   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی