برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود هویت و فرآیند هویت یابی کودکان ایران اسلامی در آموزش و پرورش پیش دبستانی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نبي فرهاد*
 
 *حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش ابتدايي
 
عنوان همایش: همايش ملي هويت كودكان ايران اسلامي در دوره پيش دبستاني
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  وزارت آموزش و پرورش اداره كل آموزش و پرورش استان يزد
زمان:  1397دوره 1
 
چکیده: 

اين مقاله به بررسي آسيب شناسي وضعت موجود پيش دبستاني و فرآيند هويت يابي پرداخته و با استناد به سخناني از ائمه و صاحب نظران داخلي و خارجي فرآيند هويت يابي کودکان مورد نقد قرار گرفته است و اشاره شده که دوره پيش دبستاني مهمترين مرحله شکل گيري شخصيت فرد است و به تعبيري فندانسيون شخصيت مي باشد که اگر خوب شناژبندي نشود، در آينده دچار مشکل مي گردد. اگر در دوران کودکي حس کنجکاوي را سرکوب نکنيم و با شيوه منطقي با آن ها برخورد کنيم، در آينده بزرگاني چون سعدي، حافظ، انيشتين و... خواهيم داشت ليکن اهميت دوره پيش دبستاني به عنوان موثرترين دوره شکل گيري شخصيت، مورد غفلت قرار گرفته و ناپيداترين جزء شخصيت هر فرد است. همچنين اشاره شده که هر فردي بر مبناي فطرت الهي متولد مي شود و اين والدين هستند که فرد را يهودي يا نصراني مي کنند. آموزش هاي غلط موجب شده تا شخصيت به عنوان يک کالا مورد خريد و فروش قرار گيرد و بازار، تعيين کننده نوع، کيفيت، قيمت و چگونگي شخصيت است. افراد با اطلاع از قيمت بازار، به فروش شخصيت خود اقدام مي کنند. در آخر راهکارها و پيشنهاداتي به مسوولين و دست اندرکاران دوره پيش دبستاني جهت بهبود وضعيت دوره پيش دبستاني ارائه شده است.

 
کلید واژه: پيش دبستاني، هويت، هويت يابي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 82   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی