هدف پژوهش حاضر که پژوهشي از نوع فراتحليل مي باشد بررسي عميق هويت اسلامي-ايراني کودکان و همچنين ارائه راهکارهايي در جهت اجراي آن مي باشد تا از اين رهگذر، راهکارهاي عملياتي و قابل اجرا و متناسب با نظام آموزشي و فرهنگ اسلامي-ايراني کشور به دست آيد. با توجه به پيچيدگي هاي دنياي کنوني و احاطه شدن کودکان توسط انواع رسانه هاي ديداري و شنيداري و به ويژه فضاي مجازي، ارائه راهکارهاي عملي و علمي در آموزش و پرورش کشور بسيار ضروري مي نمايد. در اين مقاله از مطالعات و بررسي هاي کيفي استفاده شده و زماني که محققان به اشباع نظري رسيده اند، يافته هاي خود را به صورت يک مطالعه فراتحليلي ارائه کرده اند. از آن جا که محققان اين پژوهش، خود از جمله دست اندرکاران آموزش و پرورش هستند و از نزديک با نوآموزان دوره پيش دبستاني در ارتباط هستند، لذا بررسي و مطالعه اهميت شکل گيري و تقويت هويت کودکان ايراني، اطلاعاتي عميق و درخور تا مل را به دست مي دهد. با توجه به اين که هويت اشخاص در دوران کودکي شروع به تکوين و شکل گيري مي کند و در دوره نوجواني و جواني به تثبيت مي رسد، بنابراين مطالعه کيفي چگونگي شکل گيري و تقويت آن در دوره کودکي بسيار ضروري به نظر مي رسد.