برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش رسانه های اجتماعی در مراحل مختلف تصمیم گیری سفر

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بريدنيكپور فاطمه*
 
 *دانشگاه فردوسي مشهد
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت، كارآفريني و توسعه اقتصادي
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  موسسه آموزش عالي تاكستان
زمان:  1397دوره 4
 
چکیده: 

هدف از مطالعه حاضر تعيين نقش رسانه هاي اجتماعي در مراحل مختلف تصميم گيري سفر گردشگران مي باشد. در اين پژوهش تلاش شده است هدف گردشگران از استفاده از رسانه هاي اجتماعي در هر کدام از مراحل قبل، حين و پس از سفر مشخص گردد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي بوده و با روش کيفي و رويکرد پديدارشناسي انجام شده است. جامعه آماري بررسي شده اين پژوهش 25 نفر از مسافران کشور ترکيه که از طريق آژانس مسافرتي آتي در تابستان 1397 به اين کشور مراجعه کرده بودند مي باشند که براي تعيين حجم نمونه از معيار اشباع داده ها استفاده شده است. سپس داده هاي جمع آوري شده با روش ديکمن تجزيه و تحليل شده و پس از چندين بار تحليل و مقايسه نکته هاي کليدي، چهار مورد «الهام گرفتن براي سفر»، «خواندن نظرات ساير افراد درباره هتل ها، رستوران ها و جاذبه هاي گردشگري»، «انتشار عکس ها و ويدئوهاي مقصد سفر» و «اطلاع از پيشنهادهاي ويژه و تخفيفات» به عنوان اهداف استفاده از رسانه هاي اجتماعي «قبل از سفر» و چهار مورد «تصميم گيري در خصوص مقصد بعدي»، « بيان احساسات و ويژگي هاي خود»، «به دست آوردن اطلاعات» و «انتخاب مناسب ترين برنامه و تفريح» به عنوان اهداف استفاده از رسانه هاي اجتماعي «حين سفر»، و سه مورد «کمک به ديگران در انتخاب مقصد سفر»، «انتشار تجربه بد و جلوگيري از تکرار مجدد آن» و «بيان احساسات و ويژگي هاي شخصي» به عنوان اهداف کاربران از استفاده از رسانه هاي اجتماعي در مرحله «پس از سفر» شناخته شدند.

 
کلید واژه: رسانه هاي اجتماعي، گردشگري، تبليغات دهان به دهان آنلاين
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 198   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی